Bez helmy ani náhodou

Moto helma je nutná výbava řidiče motorky i jeho spolujezdce. Není určeno zákonem, jaký typ helmy máte mít, jen že bez ní nesmíte řídit motocykl. Proto si na výběr té správné helmy udělejte dostatek času a dejte si práci s jejím výběrem.

Abychom vám výběr trošku ulehčili, nabízíme vám základní informace, čím se řídit a na co se při výběru zaměřit. Vybíráme pouze ze základních typů:
helma ležící vedle červené motorky

Integrální helma

Jde o ochranou helmu, která kryje celou hlavu, má pevnou ochranu brady a výklopné plexisklo, tedy kryje celou hlavu včetně brady a obočí. Je vhodná na silniční a cestovní motocykl. Prodávají se různé tvary a grafické motivy.

Otevřená helma

Tato helma nemá ochranu brady, proto není vhodná na rychlou jízdu po silnicích. Otevřená helma je vhodná pro ty, co mají doma Harley, nebo skútr.

Výklopná integrální helma

Tato helma se velmi snadno nasazuje. Jednoduše vyklopíte přední část helmy, nasadíte ji na hlavu a zase zaklopíte. Určitě tuto helmu uvítají jezdci s dioptrickými brýlemi.
tři závodníci jedou motokros

Krosová helma

Má vysokou ochranu hlavy, ale především brady, kterou je v motokrosu velmi důležité chránit. Je lehčí, než helma na silniční provoz.

 

Velkou roli hraje materiál, kdy nejběžnější je polykarbonát a kompozit. Helma by též neměla být těžká. Také se při koupi nezapomeňte zaměřit na výbavu helmy, tedy větrání a systémy proti mlžení. Při jízdě za slunečného počasí jistě uvítáte sluneční clonu.

Polykarbonát je běžný termoplast. Přilby z termoplastu jsou levnější, méně odolné, a proto se hodí spíš pro běžný provoz.

Kompozitní helmy jsou pevnější a jsou nejlepší ochranou pro motorkáře. Kompozitní materiály se ručně skládají do formy, která je pak zalita různými druhy pryskyřic. Skořepina se pak za vysoké teploty vypeče, čímž se docílí vysokého vytvrzení.


Na helmě by se rozhodně nemělo šetřit, vždyť vám chrání to nejcennější, co vaše tělo má, a to je mozek.