První automobil

První automobil vypadal tehdy spíše jako kočár, ale už měl spalovací motor se spotřebou 10 litrů na 100 kilometrů. Jeho výkon se pohyboval někde okolo půl koně. Nejvyšší rychlost 15 km v hodině, takže na nějaké delší cesty byl absolutně nepoužitelný. Navíc neměl ani nádrž. Palivo se doplňovalo přímo do rezervy v karburátoru.
starý mercedes

Cesta ke slávě.  Benz svému vynálezu dlouho nevěřil. Přesvědčit se ho podařilo až jeho ženě Bertě, která mu byla velkou oporou. Jednou si prostě vypůjčila motorizovanou tříkolku a vyrazila na návštěvu ke své matce do Pforzheimu, což bylo něco málo přes 100 kilometrů. Cesta dopadla úspěšně A tak v červenci 1886 začal s prodejem vozu pod názvem Benz Velo. Během výletu bylo několik potíží, se kterými se manželé a děti mohli vypořádat sami:

  • místo s prudkým stoupáním bylo překonáno – jeden syn seděl za volantem a matka s druhým synem tlačila auto zezadu;
  • Kožený hnací řemen praskl.
  • Úloha propíchnuté izolace elektrického pohonu byla provedena podvazkem;
  • Vzniklá zátka v trubce s palivem byla možné vyčistit jednoduchou vlásenkou.

Výlet byl vynikající propagací, protože dal jasně najevo skeptické společnosti, že i žena s dětmi může řídit auto a odstranit menší poruchy, pokud to bude nutné. Také cesta umožnila identifikovat nedostatky v provozu vozidla a odstranit je.

 

Několik let po poměrně úspěšném prodeji a hmatatelném rozšiřování výrobního potenciálu se skupina spojila s jiným německým výrobcem Daimler. Toto vše se děje ve dvacátém šestém roce minulého století v důsledku hospodářské krize, která zasáhla Německo. V důsledku toho byla vytvořena slavná značka Daimler-Benz, která je tak populární mezi motoristy.
4. dubna 1929 tento vynálezce opustil svět. Stalo se to v osmdesátém pátém roce jeho života v Ladenburgu.

starý volant

Pár zajímavostí

Třícípá hvězda, kterou má mercedes ve znaku má představovat vzduch, zemi a moře
Vozem papeže je SUV Mercedes-   Benz M Class  mající např. neprůstřelná skla, nebo kyslíkový systém.
V roce 2005 automobilka vyprodukovala také tři jízdní kola, ta nesla označení Carbon, Fitness a Trailbl.
Hlavním mottem německé automobilky je „Das Beste oder Nichts“, což v doslovném překladu znamená „Nejlepší, nebo nic.“
Zkuste si někdy, třeba cestou do práce na tohoto velikána mezi vynálezci vzpomenout. Vždyť nebýt jeho, možná dodnes chodíme pěšky.